انگیزه و ماجرای وبلاگنویسی من!

هفت هشت روزی از روز جهانی وبلاگ میگذره و با اینکه دیر شده اما ایمان جان من را دعوت کرده تا در مورد انگیزه ی وبلاگنویسی ام را بنویسم.
من از فکر میکنم پنج سال پیش یه وبلاگ در بلاگر به صورت کاملا اتفاقی ساختم. اون موقع هیچ مطلب خاصی ننوشتم. چند ماه بعدش به صورت اتفاقی با بلاگفا آشنا شدم. آن موقع بلاگفا تازه تاسیس بود تقریبا. و زیاد هم معروف نبود. یه وبلاگ داشتم که خیلی بهش توجه میکردم. در واقع انگیزه ی اصلی وبلاگنویسی من به این نوشتن در همون وبلاگه برمیگشت. با دو تا دیگه از دوستان وبلاگ داشتیم و رو کورس رقابت و اینا بود. جوون هم بودیم الکی برای کسب آمار روی قورت می افتادیم برا هم. البته بیشتر مطالب زرد و از نوع کپی/پیست بودند. بعدا به این فکر افتادیم که سه نفر(که یکیشون دوست خوبم، مسعود.خ بود) بشیم و یه وبلاگ مشتی بزنیم و رو دست این وبلاگهای موزیک را بزنیم. اون موقع یادمه میرفتم از سایت سرزمین لینک ورمیداشتم و یه آرشیو براساس حروف الفبا درست کرده بودم از آلبومهای موزیک. خیلی تلاش کردیم، شبانه روز وقتما این وبلاگ میگرفت. اونم با دیال آپ. بعدا از بلاگفا بیرون اومدیم. و وبلاگی در میهن بلاگ درست کردیم. اون موقع بعد از تلاش ماه ها به آمار قابل توجهی رسیدیم. که یه وبلاگ کاملا زرد و نسبتا با مطالب دزدی بدون منبع بود. تا موقعی که آن وبلاگ فیلتر و بعدا توسط مدیر میهن بلاگ حذف شد. از اون موقع دیگه افتاده بودیم تو شوک فیلتر شدن وبلاگه با اون همه آمار و اینکه کنکورم در پیش بود. این شد که تا مدتی اصلا بی خیال وبلاگ داری شدیم. و واقعا خوشحال بودم که دیگه وقتما اینطوری از بین نمیبردم. وقت کشی تمام بود. کار من آن زمان وبلاگنویسی نبود، دور باطل بود. مطلب زرد کپی/پیست کردن، پستهای بی نظر داشتن و آمار کاذب نتیجه ی مزخرف وبلاگنویسی من در سرویسهای وطنی بود. که از همینجا لعنت بر همه شان میفرستم. که نتوانستند به ما بفهماند وبلاگنویسی چطور است. الان هم وضعیت به خدا بدتر شده تو اون سرویسا. اینه که این ماجرا ول شد تا وقتی رفتیم دانشگاا یه وبلاگ درست کردیم که سعی کردم چندنفری را نویسنده وبلاگ کنم. تا حدودی هم تونستم یه عده ای را جمع کنم اما بعدا فروریخت و درش تخته شد. تا اینکه یه دوستی داشتم به نام رضا رنجبران که من را تشویق کرد توی وردپرس بنویسم. دیگه اون موقع واقعا تصمیم داشتم از دنیای نت و بلاگنویسی کنار بگیرم. چون جز علافی و وقت کشی چیز دیگری برای من نبود. اما از زمانی که به وردپرس آمدم طعم خیلی از لذتهای وبلاگنویسی را چشیدم. و فهمیدم دنیای وبلاگنویسی یعنی چه. دیگه زرد ننوشتم. دیگه کپی نکردم. سعی کردم خلاقیت کنم و الخ. بهترین دوستان اینترنتی ام را در همین وردپرس پیدا کردم که انصافا هم انسانهای جالبیند و هم میشه ازشون همیشه یادگرفت. یکی از اون افراد ایمان نعمتی بود. که واقعا پسر نازی هست. که من شخصا بهش مدیونم به خاطر چیزهایی که ازش یادگرفتم. البته افراد بسیار دیگری هم هستند که در زندگی شخصی ام مستقیما موثر بودند. در وردپرس هم یکبار وبلاگم فیلتر شد و الان هم که شیش هفت ماهیه اینجام. و این شد قصه ی وبلاگنویسی ما.

6 Responses to “انگیزه و ماجرای وبلاگنویسی من!”


  1. 1 masoudccna سپتامبر 7, 2009 در 11:58 ب.ظ.

    ممنونم رضا جان، من و رضا تقریبا با هم وبلاگ نویسی را شروع کردیم و به همین خاطر هم داستان زندگی وبلاگ نویسی مشابهی داریم، همیشه با هم بودیم، به عنوان همکار، رقیب و مکمل
    پس از این همه تلاش برای داشتن یک وبلاگ و یا حتی یک وبسایت به این نتیجه رسیدیم که هر کس باید علایق خود را دنبال کند و این امری است که می تواند برای هر کس روحیه بخش باشد. به نظر من وبلاگ نویسی تنها لذتی است که آن را با دیگران تقسیم می کنیم.

  2. 2 ایمان سپتامبر 8, 2009 در 11:53 ق.ظ.

    ممنون که نوشتی، امیدوارم همیشه در وردپرس بنویسی. رضا جان تو به من خیلی خیلی لطف داری، ممنونم.
    =====
    رضا.ب: ما مخلصیم….

  3. 3 چوبین سپتامبر 8, 2009 در 11:39 ب.ظ.

    اهه این‌جا چرا کامپیوتری شد؟ قبلنا ادبی بود و دل‌نوشته‌ها بود و…؟
    * شما بنده رو با نام چوبین به‌جا نمیاری شاپسر، امّا یه‌موقعی داشتیم کم‌کم با هم رفیق می‌شدیم.
    + راستی بابتِ فالوکردن‌ام توی توئیتر ممنونم، شاید دوباره برگشتم توئیتر، شایدم به‌همین وبلاگِ جدیدم اکتفا کردم.

  4. 4 Azadi سپتامبر 9, 2009 در 12:12 ق.ظ.

    امیدوارم هیچ وقت فیلتر نه وشی ای جون(سالار خان پایین برره)

  5. 5 .:HoDa:. سپتامبر 9, 2009 در 2:43 ب.ظ.

    تو چرا اینقدر فیل تر می شدی؟
    مگه چی می نوشتی تو این وبلاگا؟!!!!!!!!!!!

  6. 6 ARviN سپتامبر 11, 2009 در 4:56 ق.ظ.

    انگيزه من كه از رويه حسادت شروع شد (حسادت هم همجين بد نيست)


پاسخی بگذارید

مشترک فید شوید !

RSS گودر

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

توییتر

خطا: توییتر پاسخ نداد. خواهشمندیم چند دقیقه صبر کنید و این صفحه را بازآوری نمایید.

بالاترین امتیازها

آمار

  • 14,156 hits

لایک‌خور فید فیدبرنریم

به 1 مشترک دیگر بپیوندید


