روزنوشت[شیش si(e?)x، درباره اِلی، صورتی]

  • بابت تاخیر این پست با پست قبلم این بود که کسی بتونه مطلب پست قبل رو کامل بگیره. خوشبختانه چند تایی متوجه قضیه شدند.
  • فیلم درباره الی را چند روز پیش دیدم. فیلم ضعیفی که امید نامزدی اسکار را دارد. با توجه به منتخب شدن در گلدن گلوب، احتمال بسیار زیادی دارد که به عنوان فیلم خارجی در منتخب‌های اسکار هم مطرح بشه. ولی احتمالش کم است که بیش از این افتخار نصیبش شود. از آن لحاظ که اصولا فیلم آنچنان قویئی نیست که بخواهد در آن سطح مطرح شود. نقطه قوت فیلم فراروی از سطح ضعیف و خمیده‌ی سینمای ایرانه. از جمله بازیگرهای مسلط، فیلم‌نامه حساب شده و … .
  • یک برادر ارزشمند که قبلا خودکشی کرده بودند، اخیرا به جرگه زنده‌گان بازگشتند. و مارا بس خوشحال کردند. دلمان خیلی برایشان تنگ شده بود. که در این دیار دوباره نمایان شدند و روحی تازه در سبک نگارش و نبشته‌های طلائی‌شان دمیدند و از این بابت به همه شما عزیزان خواننده، این تحفه‌ی کم‌یاب و ای‌بسا نایاب رو توصیه میکنم. در شبکه صورتی بروید. صورتی شوید که طرز نگاه به‌جهان درآن، آسمان و درختان صورتی‌رنگ هستند، سگ‌های خیابانی ماهی می‌شوند، و توپ بسکتبال از دستِ صاحبش فرار می‌کند! و از هنرهای بی‌تعداد استاد صورتی دامته برکاته لذت برده و کیف دنیا رو ببرید.

مشترک فید وبلاگ شوید…

13 Responses to “روزنوشت[شیش si(e?)x، درباره اِلی، صورتی]”


  1. 1 صورتی دسامبر 15, 2009 در 1:51 ق.ظ.

    بالاخره فیلمه ضعیف بودش یا قوی؟ این‌جوری‌که شما توصیف کردی: «بازیگرهای مسلط، فیلم‌نامه حساب شده و …» که خوبه، کجاش بده پَ؟
    + قربانِ شما، نظر لطف‌تونه مغسی 🙂

  2. 3 Ãmir دسامبر 15, 2009 در 4:20 ق.ظ.

    یعنی اونور کامنت دادی، جولو خودم رو گرفتم…
    اینجا باز دوباره برداشتی نوشتی ضعیفففف…
    اگه گوگل ریدر گزینه dislike داشت که نشون میداد چقدر حرصم گرفته، حتماً برات این کارو میکردم.!!
    یه کم سعی کن متفاوت بودن نظرت رو در این مورد کمتر داد بزنی!! خوبیت نداره.

    • 4 رضا.ب دسامبر 15, 2009 در 11:54 ق.ظ.

      ای‌بابا! خب مگه چیه؟ سلیقست و بعدشم حقیقته بیشتر. البته من گفتم تو متن از سطح سینمای ایران بالاتر هست…

      • 5 Ãmir دسامبر 15, 2009 در 12:25 ب.ظ.

        من به سلیقه ت کار ندارم! واسه من جالبه که اون همه جزئیات ریز و درشت فیلم و نمادها و استعاره ها رو در تشریح وضع موجود و روابط افراد و همینطور هنر فوق العاده اصغر فرهادی در نمایش وضعیت واقعی رفتار غالب ایرانیها رو کنار میذاری و به داستان سرراست فیلم میچسبی و بعد هم سرراستی شو میذاری به عنوان وسیله توجیه بد بودنش؟

      • 6 رضا.ب دسامبر 15, 2009 در 12:34 ب.ظ.

        من نقد «کارشناسانه‌ی» شما و دو سه نفر دیگه رو در این رابطه خوندم. درباره الی جزو معدود فیلمهای ایرانی هست که از اول تا آخرشو با سرعت طبیعی فیلم دیدم. بدون اینکه چند ثانیه جلو بزنم فیلمو و بدون اینکه وقفه درد دیدن بیوفته. نقدهارو هم با دقت خواندم بلکه چیزی بوده من نفهمیده باشم. اما بر این اعتقادم که فیلم، ارزش تعریف دارد ولی نه در آن حد که شما و جمع کثیری از دوستان برش باور دارند

      • 7 Ãmir دسامبر 15, 2009 در 7:15 ب.ظ.

        نقد کارشناسانه؟! تیکه میندازی؟ از کی تا حالا من کارشناس شدم؟

      • 8 رضا.ب دسامبر 15, 2009 در 7:37 ب.ظ.

        خود شما در پارگراف آخر این پستتون اشاره کردی، تیکه کجا بود برادر من؟ 🙂
        http://fancies.wordpress.com/2009/07/11/darbareye-elly/

  3. 9 بانو دسامبر 15, 2009 در 8:26 ق.ظ.

    مرسی از راهنماییتون..
    احساسم رو بیشتر بروز بدم به بی حیایی محکوم میشم…

    • 10 رضا.ب دسامبر 15, 2009 در 11:58 ق.ظ.

      خواهش میکنم. نه! این همه بروز احساسات در سطوح مختلف وبلاگستان هستند… چرا محکوم؟. حتی اگر بی‌حیایی باشد -که البته بی‌حیایی هم تعریف خودش رو داره- هیچ موردی ندارد… مگر چی‌است خب. دلنوشته‌یست از جانب شما. هر کی هم هر انگی خواست بزنه…

  4. 11 .:HoDa:. دسامبر 15, 2009 در 10:29 ق.ظ.

    درباره الي خوب بود که!
    البته من هم فکر نمي کنم بيشتر از نامزدي چيزي نصيبش بشه
    ولي خوب بود…

  5. 12 m.r.azadi دسامبر 15, 2009 در 12:12 ب.ظ.

    راستش بدجوری ناامیدم کردی باید بگم یه کم انصاف خوب چیزیه بابا فیلمی که دنیا چهار تا جایزه بزرگ بهش داده توی لیست بیست و پنج فیلن برتر تاریخ سینمای خودمونه و ریتینگش اینقدر بالاست و تازه نزدیک یک ملیارد فروخته همه هم قبولش دارن و اسکار و گلدن گلوب روی دست بردنش فیلم ضعیفیه بابا تو دیگه کی هستی پس چه فیلمی خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • 13 رضا.ب دسامبر 15, 2009 در 12:39 ب.ظ.

      منتقد شهیر عرصه‌ی وبلاگستان!
      اولا فروش فیلم ملاک نیست. خودتم میدونی. مثلا Twilight 2 چی چی داشت؟ ولی پرفروشترین اولین روز اکران جهان الان دستشه.
      دوما ضعیف در سطح جهانی گفتم. ولی همانطور که تو پست گفتم از حد سینمای داخلی، بالاتر بود…


پاسخی بگذارید

مشترک فید شوید !

RSS گودر

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

توییتر

خطا: توییتر پاسخ نداد. خواهشمندیم چند دقیقه صبر کنید و این صفحه را بازآوری نمایید.

بالاترین امتیازها

آمار

  • 14,108 hits

لایک‌خور فید فیدبرنریم

به 1 مشترک دیگر بپیوندید


